Köpvillkor

Betalningssätt

Kortbetalning Visa eller MasterCard via Klarna checkout
Du kan alltid känna dig trygg med att handla hos Mininook.se med svenska kort utställda av Visa eller MasterCard.

Faktura 14-dagar
Vi samarbetar med Klarna. När vi skickar din order får du en faktura på din e-postadress. Fakturan har en betalningstid på 14 dagar och det tillkommer ingen fakturaavgift. Om du har några frågor angående din faktura är du välkommen att kontakta Klarna på 08-120 120 10.

Klarna Konto
Med Klarnas konto samlas dina köp under en månad på en faktura som kommer i slutet av följande månad.

Klarna villkor
Om du väljer att betala med Klarna och vill veta mer, klicka in på www.klarna.se för att läsa mer om köpvillkoren.

Paypal konto

Det går bra att betala genom Paypal om ni har ett paypalkonto, detta val är även till för våra internationella kunder.

Betalningssätt i vår Pop-up butik

När ni handlar hos oss i vår butik så sker betalningen med Kort via Izettle.

Vi tar tyvärr inte emot kontanter.

Leveransvillkor

När du handlar hos Mininook.se ingår alltid moms i det angivna priset. Vi levererar alla varor i samarbete med Posten/DHL.

Ladda gärna ner Postnords app, där har ni full överblick över era beställningar som är på väg till er.

Leveranstiden är 1-3 arbetsdagar, vanligtvis skickas din vara samma dag om din beställnings inkommer innan klockan 16.00.

Vi gör alltid vårt bästa för att hålla den uppskattade leveranstiden och för att du ska få hem dina varor så snabbt som möjligt.

Frakt tillkommer med 39kr, alla order över 1000kr är fraktfritt.

Paketet ligger hos ert ombud i 2 veckor. Hämtas de inte ut skickas paketet åter i retur till oss. Ni debiteras en kostnad på 250kr för returfrakt och expeditionskostnad.

Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten. Önskar ni göra en retur får ni hämta ut paketet för att sedan returnera varan/varorna till oss.

Det går bra att hämta upp era varor i vår Pop-up butik i Mölnlycke centrum utanför Göteborg. Välj alternativet hämta själv i kassan vid ert köp så blir ert köp fraktfritt. När ni får en bekräftelse att beställningen är slutförd går det bra att hämta upp.

Butikens öppettider är mån-fred 10.00 – 16.00.

Vi reserverar oss för eventuella leveransförseningar från våra leverantörer, tryckfel på vår hemsida samt eventuella lagerfel som gör att varan ej kan levereras.

Leveransstatus

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du mottar även ett mail så snart paketet är på väg till dig. Kika gärna i skräpposten om ni inte mottagit någon bekräftelse.

Har du köpt en beställningsvara skickas den så snart den finns i lager alternativ direkt från leverantören. Infon ser ni som information på produktsidan.

viktigt att veta är att om du har beställt fler varor samtidigt som skickas från butiken så skickas dessa med beställningsvaran. Önskar du de andra varorna innan så gör 2 st köp.

Transportskada

Om en transportskada har uppstått har du ansvar att göra en anmälan om skadan till oss. Vi ber dig att kontakta oss via mail så snabbt som möjligt efter att du har upptäckt skadan.

Därför är det viktigt att du inspekterar dina produkter noggrant, både utanpå och inuti, direkt när du har tagit emot dem. Observera att du inte får använda den skadade produkten och att du måste behålla produktens emballage, så att hela paketet och varan kan besiktigas vid handläggning av ärendet.

Om du upptäcker en transportskada skall du kontakta oss på e-post: kontakt@mininook.se Vänligen ta bilder på transportskadan och bifoga dem i e-posten när du tar kontakt med oss.

Ångerrätt/Öppetköp

Ibland blir det inte som man har täkt sig och därför har du som kund alltid 30 dagars öppet köp hos oss.

Det innebär att om du köper en vara/varor hos oss, har du möjlighet att ångra köpet inom 30 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du har tagit emot varan.

Önskar du att lämna tillbaks din vara? kontakta oss på kontakt@mininook.se, uppge ordernummer så vet vi att vi har ett paket att vänta.

Du skall returnera produkten i oförändrat skick i produktens originalförpackning till:

Mininook, Benarebyvägen 100, 43539 Mölnlycke

Kunden står för returfrakt.

Önskar du att byta en vara/varor så står vi för returfrakten. Kontakta oss först om ett eventuellt byte och lägg sedan en ny beställning i shoppen som vanligt. Du kommer att få en retursedel  med din nya beställning så du kan skicka tillbaks de varor som du önskar att returnera kostnadsfritt.

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 7 dagar.

Du kommer att få mail ang återbetalningen. Har du valt faktura så kommer du att få en korrigerad faktura från Klarna inom 24h. Har du redan betalt så sätts pengarna tillbaks till ditt kort som du har betalt med.

För övriga frågor gällande Klarna, kontakta Klarnas kundtjänst. Du vet väl att du kan logga in på klarna.se med ditt bankid så har du full överblick av dina köp.

Är du inte nöjd med din produkt?

Vid reklamationer eller missnöjen, ska du alltid kontakta oss via e-post: kontakt@mininook.se så ska vi rätta till problemet och se till att du blir 100% nöjd.


Dataskyddsförordningen – GDPR

Personuppgiftslagen (PUL) kommer att ersättas av dataskyddsförordningen (”General Data Protection Regulation” – GDPR)

Vi på Mininook.se är måna om att du som kund känner dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter och har därför beskrivit det i en integritetspolicy.

Integritetspolicyn gäller de situationer när du använder våra webshop eller på något sätt är i kontakt med oss.

Vad är en personuppgift och vad innebär en behandling av personuppgifter?

En personuppgift är information som direkt eller indirekt kan identifiera en fysisk levande person. Exempel på personuppgifter är namn, adress, telefonnummer och e-postadress, men även uppgifter som IP-nummer.

En behandling av personuppgifter innefattar all hantering av personuppgifter, till exempel; insamling, vidarebefordring, analysering, registrering och lagring.

Vem ansvarar för dina personuppgifter?

Mininook.se (Made by Matilda Hb) orgnr: 969772-3899, Benarebyvägen 100, 435 39 Mölnlycke ansvarar  för behandlingen av dina personuppgifter och ansvarar för att den här behandlingen sker på ett lagligt och korrekt sätt.

Hur använder Mininook.se den information som du anger?

För att du ska kunna besöka vår webshop, köpa våra produkter eller om du behöver kontakta oss måste vi samla in och behandla personuppgifter om dig.

Mininook.se samlar in och behandlar personuppgifter om dig när du genomför ett köp i vår webshop, eller när du på något sätt har kontakt med oss på Mininook.se.

Det kan tex vara genom telefon, mail, sms eller via vår chattfunktion i webshopen. Detta görs för att vi ska kunna koppla ihop er med det eventuella köp som gjort som ni har frågor om.

Vi kan även behöva att komma i kontakt med er först och främst via mail om det är några frågor ang er order ni har lagt hos oss. Det kan tex vara en produkt som saknas i lager eller om det har uppstått längre leveranstid.

När du lämnar dina personuppgifter till oss kan du vara säker på att ingen obehörig tar del av dina personuppgifter.

Vi har vidtagit de tekniska säkerhetsåtgärder som behövs för att skydda dina personuppgifter mot otillbörlig åtkomst, förändring och radering.

Vilka personuppgifter behandlar vi om dig?

De personuppgifter Mininook.se samlar in och behandlar om dig i egenskap av kund som genomför köp är:

  • Namn och personnummer
  • Adress
  • Telefonnummer och e-post
  • Betalningsuppgifter
  • IP-adress och information om din användning av Mininook.se webbplats.

Måste du tillhandahålla dina personuppgifter till oss och vad händer om du inte gör det?

För att vi ska kunna tillhandahålla dig vissa tjänster och för att det ska vara möjligt att ingå avtal med Mininook.se så krävs det att du tillhandahåller vissa personuppgifter till oss.

Om du inte tillhandahåller de personuppgifter som är nödvändiga för att vi ska kunna fullgöra vårt avtal med dig kan vi t.ex. inte leverera dina varor.

Delar Mininook din information till andra?

Vi kan komma att lämna ut dina uppgifter till tredje part för att fullgöra vårt åtagande mot dig som kund, Detta görs till leverantörer av betaltjänster, lagerhanteringsföretag, och fraktbolag.

Personuppgifter kan vidare komma att lämnas ut av oss om det är nödvändigt för att följa gällande lagkrav eller krav från myndigheter, för att tillvarata våra rättsliga intressen eller för att upptäcka, förebygga eller uppmärksamma bedrägerier och andra säkerhets- eller tekniska problem.

Vilka är dina rättigheter?

Vi vill vara öppna med hur vi behandlar dina uppgifter. Om du vill få insyn i de personuppgiftsbehandlingar som rör dig har du rätt att begära information.

Du har rätt att begära att dina personuppgifter rättas om uppgifterna är felaktiga. Inom ramen för det angivna ändamålet har du också rätt att komplettera eventuellt ofullständiga personuppgifter.

Du har rätt att begära radering av dina personuppgifter som vi behandlar om uppgifterna inte längre är nödvändiga för de ändamål för vilka de har samlats in eller behandlats.

Kontaktinformation

Tveka inte att kontakta oss på kontakt@mininook.se om du har några frågor om denna Integritetspolicy, behandlingen av dina personuppgifter eller om du vill begära ett registerutdrag.